INTÄKTSGENERATORN
struct search
Close Icon (1)

Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Öppna portarna till ditt content - sluta hindra dina kunder att köpa

B2B-köpare liknar mer och mer B2C - de vill köpa "här och nu" Under ett flertal år nu har vi sett hur köpprocessen inom B2C (Business to Consumer) börjat närma sig B2B (Business to Business) och det sker i en rasande fart. De...

Oliver Lopez

  • 10 sep 2019
  • 4 min läsning

Slösar dina säljare också bort 660 000:- per år?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

Hur mycket kostar dina säljares ineffektivitet?

Låt säga att vi har en 8 timmars arbetsdag och vi väljer att lägga 4 av dessa på kundmöten som inte leder till någonting. Hur ofta händer inte detta? I mitt tycke alldeles för ofta och det jag själv har sett ute hos företag vi träffar och jobbar med är att man inte bryr sig så mycket om det.

Tvärtom premieras många möten framför färre oavsett vilken kvalitét det är på dessa möten. Det är dags att vi börjar fundera på vad vi lägger vår tid på!

En säljare som är "värd" säg 1 100 SEK/timme, bränner 44 000 SEK under en arbetsvecka om han jobbar ineffektivt, 44 000 SEK kan man sedan gångra med säg 15 ineffektiva veckor under ett år och kostnaden är 660 000 SEK!

Siffror är väldigt talande och kan användas i både positiva och negativa syften. Vi tänker ofta på siffror i form av en budget och hur mycket vi har sålt av den men sällan i dessa former jag beskriver ovan, varför är det så?

Oliver Lopez

Mest läst