Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Intäktsrapportering - En utmaning för växande SaaS bolag

Många SaaS-bolag kämpar med att åstadkomma full spårbarhet och transparens i sina intäktsströmmar. De har svårt att fakturera enligt ingångna avtal och få fram relevanta och korrekta finansiell nyckeltal,” säger Martin Kåver,...

Erik Sandell

  • 24 jan 2024
  • 4 min läsning

3 saker att tänka på kring content och försäljning

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

Att kommunicera är någonting vi har gjort under alla tider. Den förändringen som har skett den senaste tiden är den digitala och det har inneburit en stor förändring. Content betyder ju innehåll och detta bör vara ryggraden i våra digitala planer och strategier.

Här följer tre anledningar till varför content bör vara klistret i din strategi.

1. Content är inte bara digitalt

Content är all form av kommunikation. Allt vi kommunicerar, oavsett om det är online eller på ett kundmöte, så är det content. Idag misstar vi detta för att bara vara digitalt. Att planera ett telefonsamtal är att förbereda vad vi ska säga när någon svarar i andra änden. Din presentation på mötet är i allra högsta grad content. Det du ritar på whiteboarden är content.

2. Content Marketing både hjälper och stjälper oss

Genom att kommunicera relevant med våra mottagare vid rätt skede under mottagarens resa, kan vi på ett kraftfullt sätt hjälpa kunden till rätt beslut. Content Marketing handlar om att undvika att uppfattas som spammare, det handlar om att säga det mottagaren vill höra och att göra det relevant är svårt. En plan för din Content Marketing gör det därför ännu starkare om du lyckas med planen.

En av de största utmaningarna vi har idag är att inte ses som en del av bruset. Det kanske viktigaste är att om vi inte har något vettigt att säga, bör vi inte säga någonting alls. De som lever efter detta kommer att lyckas. De som lever efter detta kommer att upplevas som värdehöjare och relevanta. De som inte lever efter detta kommer... ja, jag tror du vet svaret här.

3. Content i sig är inte tillräckligt

Content har funnits länge. Byråer som jobbar med content länge känner att andra börjar kannibalisera på deras marknad. Fast, content i sig är inte tillräckligt. Inte om vi vill att det skall generera i affärer. Att vara duktig på content är inte samma sak som att kunna se vad som driver försäljning, eller att ens förstå det. Jag ser det gång på gång. Vi pratar content men har ingen tydlig koppling till sälj och då blir det "bara" content.

Vill du prata mer om hur du kommer igång med content? Titta på våra erbjudanden här.

 

Oliver Lopez

Mest läst