Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Intäktsrapportering - En utmaning för växande SaaS bolag

Många SaaS-bolag kämpar med att åstadkomma full spårbarhet och transparens i sina intäktsströmmar. De har svårt att fakturera enligt ingångna avtal och få fram relevanta och korrekta finansiell nyckeltal,” säger Martin Kåver,...

Erik Sandell

  • 24 jan 2024
  • 4 min läsning

Den kompletta modellen för sälj- och marknadsintegrering (The Unified Business Model - Swedish)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

Den kompletta modellen för sälj- och marknadsintegrering (The Unified Business Model - Swedish)

Det finns många anledningar till varför er marknadsavdelning och säljavdelning bör samarbeta. Men hur fungerar ett sådant samarbete i praktiken? Efter att ha läst den här blog...

Oliver Lopez

  • 04 feb 2023
  • 12 min läsning

Structsales och QueensLab startar samarbete med starkt affärsfokus

Tillsammans kommer de båda konsultbolagen att kunna leverera allt från strategisk rådgivning till content och tekniska lösningar. Structsales är sen tidigare en HubSpot Platin...

Erik Sandell

  • 10 feb 2022
  • 3 min läsning

Så lyckas du med inbound marketing 2022!

”Om du gör som du alltid har gjort så kommer du få samma resultat. Om du gör som du tidigare har gjort kommer du inte få resultat”, en sanning som kanske är extra aktuell idag...

Malin Westmark

  • 03 feb 2022
  • 3 min läsning

Därför blir din Inbound Marketing värdelös utan SEO

Inbound Marketing har länge varit och är helt klart i ropet (och är gissningsvis något du har någorlunda koll på eftersom du läser denna artikel just nu), vilket även SEO är. ...

Hanna Modig

  • 04 okt 2021
  • 4 min läsning

Folk vill läsa bra skit – ge dem det

Titta på din kommunikation. Gå tillbaka till grunderna. Tråkigt? Inte alls! Eller jo – ganska – det är ju alltid tråkigt att behöva göra hemläxa. Men det blir kul sen. Jag har...

Matilda Mattson Fröjd

  • 27 sep 2021
  • 3 min läsning

Är marknadsföring det nya säljet?

Det senaste året har som vi alla fått uppleva, accelererat digitaliseringen och det har gått snabbt. De säljare som har dragit nytta av situationen är nu flera steg framför ko...

Oliver Lopez

  • 15 maj 2021
  • 3 min läsning

5 steg att boosta HubSpot med Marketing Contacts!

2021 lanserade HubSpot en funktion som gör att du inte längre behöver ta bort kontakter som är passiva. Med HubSpot "Marketing Status Property" kan du flagga de kontakter som ...

Oliver Lopez

  • 03 apr 2021
  • 4 min läsning

Varför du ska ha en chatbot!

Fundera på hur du kommunicerar med familj och vänner. Med samma lättsamma språk ska du prata med dina kunder och potentiella kunder online. Vi är vana att bli behandlade som e...

Emelie Svedberg

  • 26 feb 2020
  • 7 min läsning

Öppna portarna till ditt content - sluta hindra dina kunder att köpa

B2B-köpare liknar mer och mer B2C - de vill köpa "här och nu" Under ett flertal år nu har vi sett hur köpprocessen inom B2C (Business to Consumer) börjat närma sig B2B (Busine...

Oliver Lopez

  • 10 sep 2019
  • 4 min läsning

3 snabba knep - ta kontroll över ditt content

”Jag mäter, alltså finns jag” Sociala medier och bloggar är inget man bör slarva med. Det är ditt skyltfönster utåt och det är här potentiella kunder kan få ett första intryck...

Leone Serrander

  • 28 jun 2019
  • 5 min läsning

Vad är Lead Nurturing och hur du kan jobba med det

Emelie Svedberg

  • 10 jan 2019
  • 3 min läsning

Mest läst