Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Intäktsrapportering - En utmaning för växande SaaS bolag

Många SaaS-bolag kämpar med att åstadkomma full spårbarhet och transparens i sina intäktsströmmar. De har svårt att fakturera enligt ingångna avtal och få fram relevanta och korrekta finansiell nyckeltal,” säger Martin Kåver,...

Erik Sandell

  • 24 jan 2024
  • 4 min läsning

Har du en bra "elevator pitch"

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

En elevator pitch är som namnet antyder ett budskap som skall kunna levereras till en person som står bevid dig i hissen; kort och koncist med en tydlig intresseväckare, nedan en metod att genomföra detta med:

Det berättar vad som är unikt med erbjudandet. Om ditt företag har samma position/erbjudande som konkurrenterna, har du inget unikt och prisfrågan blir central.

Det berättar varför du ska ta just denna säljaren på allvar. Om säljpitchen skulle kunna presenteras av vilken säljare som helst, finns det ingen anledning att välja just dig.

Du adresserad kundens oro och problem. Det spelar ingen roll hur bra eller effektivt du presenterar lösningen, är inte kunden i centrum och kan relatera till den, så kommer han inte att bry sig om den.

Det måste bli ihågkommet. Du kan inte bara slänga dig med fraser och uttryck som alla andra säljare gör och prata om sådant som kunden har lyssnat på under varenda möte med dina konkurrenter.

Oliver Lopez

Mest läst