Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Intäktsrapportering - En utmaning för växande SaaS bolag

Många SaaS-bolag kämpar med att åstadkomma full spårbarhet och transparens i sina intäktsströmmar. De har svårt att fakturera enligt ingångna avtal och få fram relevanta och korrekta finansiell nyckeltal,” säger Martin Kåver,...

Erik Sandell

  • 24 jan 2024
  • 4 min läsning

Intäktsrapportering - En utmaning för växande SaaS bolag

Många SaaS-bolag kämpar med att åstadkomma full spårbarhet och transparens i sina intäktsströmmar. De har svårt att fakturera enligt ingångna avtal och få fram relevanta och k...

Erik Sandell

  • 24 jan 2024
  • 4 min läsning

Structsales ingår partnerskap med Goava

I detta samarbete kombinerar vi vår djupa kunskap om HubSpot med Goavas innovativa Sales Intelligence-plattform. Goava fungerar både som ett prospekteringsverktyg som rekommen...

Emelie Svedberg

  • 28 nov 2023
  • 3 min läsning

Den kompletta modellen för sälj- och marknadsintegrering (The Unified Business Model - Swedish)

Det finns många anledningar till varför er marknadsavdelning och säljavdelning bör samarbeta. Men hur fungerar ett sådant samarbete i praktiken? Efter att ha läst den här blog...

Oliver Lopez

  • 04 feb 2023
  • 12 min läsning

Din mall för det första kundbesöket

Har verkligen "att skjuta från höften" någonsin fungerat? Att planera inför sitt kundbesök är vi nog alla överens om att vi behöver göra för att få ut det mesta från mötet med...

Oliver Lopez

  • 30 jun 2022
  • 3 min läsning

Structsales och QueensLab startar samarbete med starkt affärsfokus

Tillsammans kommer de båda konsultbolagen att kunna leverera allt från strategisk rådgivning till content och tekniska lösningar. Structsales är sen tidigare en HubSpot Platin...

Erik Sandell

  • 10 feb 2022
  • 3 min läsning

Därför blir din Inbound Marketing värdelös utan SEO

Inbound Marketing har länge varit och är helt klart i ropet (och är gissningsvis något du har någorlunda koll på eftersom du läser denna artikel just nu), vilket även SEO är. ...

Hanna Modig

  • 04 okt 2021
  • 4 min läsning

Är marknadsföring det nya säljet?

Det senaste året har som vi alla fått uppleva, accelererat digitaliseringen och det har gått snabbt. De säljare som har dragit nytta av situationen är nu flera steg framför ko...

Oliver Lopez

  • 15 maj 2021
  • 3 min läsning

Det handlar inte om dig - det handlar om kunden!

Jag har tidigare vid upprepade tillfällen både i min roll som VD och föreläsare poängterat det faktum att de flesta säljare därute är rätt dåliga på att sälja. Nu undrar du ka...

Oliver Lopez

  • 17 jan 2021
  • 5 min läsning

Varför når inte dina säljare sina mål?

Utmaningen är stor bland säljorganisationer Hos majoriteten av de bolag vi träffar så är det här i särklass det mest återkommande som kunden tar upp som sin största utmaning. ...

Robin Berglund

  • 18 feb 2020
  • 4 min läsning

Så här bör du arbeta med prospektering 2020

Prospektering är enkelt. Och det går fort.

Emelie Malmquist

  • 08 jan 2020
  • 10 min läsning

Öppna portarna till ditt content - sluta hindra dina kunder att köpa

B2B-köpare liknar mer och mer B2C - de vill köpa "här och nu" Under ett flertal år nu har vi sett hur köpprocessen inom B2C (Business to Consumer) börjat närma sig B2B (Busine...

Oliver Lopez

  • 10 sep 2019
  • 4 min läsning

Mest läst