BOKA HUBSPOTDEMO
struct search
Close Icon (1)

Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Varför du ska ha en chatbot!

Fundera på hur du kommunicerar med familj och vänner. Med samma lättsamma språk ska du prata med dina kunder och potentiella kunder online. Vi är vana att bli behandlade som en individ och inte en massa. Bygg en chatbot som v...

Emelie Svedberg

  • 26 feb 2020
  • 6 min läsning

Börja i rätt ände

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

Ofta letar vi efter säljutbildningar för att vi vill ha en uppfräschning och ny motivation. Inget fel i det men jag vill höja ett varningens finger för att hamna i fällan som vi så ofta gör, nämligen att göra en temporär insats istället för att ta tag i grundproblemet.

Låt säga att vi har ett säljteam som inte levererar som de borde göra. Vi utgår då ifrån att säljarna ska gå en utbildning och få lite nya idéer och motivation. Tänk om det inte är säljarna det är fel på?

Tänk om det är produkten som är felpositionerad på marknaden? Kan det vara så att säljchefen inte coachar på rätt sätt utan pressar säljarna på ett negativt sätt? Jag har alltid förespråkat en genomgång av nuvarande situation och förutsättningar innan jag börjar coacha eller utbilda.

Vad känner du inför en läkare som direkt skriver ut medicin till dig när du klagat på smärtor under en längre tid? Skulle du inte hellre vilja att han undersöker dig först, för att sedan göra en analys på vad det kan vara för fel? Tänk om han skriver ut fel medicin? Även om det är rätt medicin, så är det verklös om man tar den tillräckling länge. Det är samma sak inom försäljning.

Oliver Lopez

Mest läst