Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Intäktsrapportering - En utmaning för växande SaaS bolag

Många SaaS-bolag kämpar med att åstadkomma full spårbarhet och transparens i sina intäktsströmmar. De har svårt att fakturera enligt ingångna avtal och få fram relevanta och korrekta finansiell nyckeltal,” säger Martin Kåver,...

Erik Sandell

  • 24 jan 2024
  • 4 min läsning

Fem vanliga misstag under kundbesöket

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

Efter många år inom försäljning har jag dels via egen erfarenhet men även via andra samlat ihop de fem vanligaste misstagen som sker under kundbesök. Här följer dessa:

1. Att inte boka ett uppföljningsmöte

2. Att prata för mycket

3. Att inte styra mötet och ha ett tydligt slutmål med detsamma

4. Dåligt påläst och insatt i kundens verksamhet och bransch

5. Otillräckligt förberedd

Nummer 1 är det absolut vanligaste misstaget som sker under alldeles för många möten och även det som leder till längre säljcyklar och dyrare affärer i längden.

Oliver Lopez

Mest läst