INTÄKTSGENERATORN
struct search
Close Icon (1)

Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Öppna portarna till ditt content - sluta hindra dina kunder att köpa

B2B-köpare liknar mer och mer B2C - de vill köpa "här och nu" Under ett flertal år nu har vi sett hur köpprocessen inom B2C (Business to Consumer) börjat närma sig B2B (Business to Business) och det sker i en rasande fart. De...

Oliver Lopez

  • 10 sep 2019
  • 4 min läsning

Skapa din individuella affärsplan

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

De flesta företag har någon typ av affärsplan. I denna ser man vad syftet med bolaget är, vilka produkter och marknader man ska fokusera på och vilka värden man tillför. Det jag undrar nu är om du har din egen affärsplan för dig som säljare?

Det finns många fördelar med att se sig själv som ett företag. T.ex. blir det lättare att fokusera, att göra rätt saker helt enkelt. Att han en affärsplan innebär att man har planerat sitt kommande år lite mer i detalj, för vi vet ju att planering ligger till grund för ett bra säljarbete under 2013, eller hur?

En individuell affärsplan kan innehålla följande delar:

Mål
- antal nya kunder under året
- personliga intäktsmål
- produkter & tjänster som skall säljas

Strategier
- Har du specifika konton där du tänker lägga extra mycket tid
- Vilken region, bransch, storlek på bolag kommer du jobba inom -
- Har du en fokuserad kundlista

Genomförande
- Antal samtal du ska ringa
- Hur många möten du ska genomföra

Hinder
- Hur väl kan du dina produkter och erbjudanden
- Bör du investera i säljutveckling
- Personliga utmaningar som kan påverka utgången

Ta en funderare över detta, det kan vara värt investeringen i tid.

Oliver Lopez

Mest läst