Komplex B2B-försäljning

Ge upp eller fortsätta försöka

Oliver Lopez
Oliver Lopez 08 sep 2011 0 minuters läsning

För ett tag sedan satt jag och gick igenom en lista på potentiella kunder. Jag noterade där att jag tidigare varit i kontakt med en CFO som inte alls var intresserad av mitt erbjudande.

Spontant kändes det märkligt, då erbjudandet låg precis i linje med kundens behov. Jag bestämde mig för att göra ytterligare ett försök. Det slutade med att jag blev inkopplad till växeln och där fick veta att personen inte längre jobbade på företaget. Därefter blev jag kopplad till VD:n och nu har jag ett möte bokat.

Ring det där sista samtalet, du kan bli förvånad över utgången.

Glöm inte att dela detta inlägg!

Relaterade inlägg

Please upload the image
Komplex B2B-försäljning

Företagspresentationen - det första intrycket

14 jan 2012
Oliver Lopez Oliver Lopez
Please upload the image
Inbound Marketing Komplex B2B-försäljning

Är ni "old-school" inom försäljning eller vill ni förändras?

30 jun 2014
Oliver Lopez Oliver Lopez
Inbound Marketing Komplex B2B-försäljning Tillväxt

10 viktiga fokusområden för SaaS-företag som vill skala upp

29 okt 2024
Emelie Svedberg Emelie Svedberg