Komplex B2B-försäljning

Många bollar i luften?

Oliver Lopez
Oliver Lopez 25 sep 2011 0 minuters läsning

 

Jag satt och funderade på hur en säljares vardag ser ut. Vad är det som upptar mina tankar och min energi varje vecka? Jag skrev ner det som dök upp:

- Håll koll på konkurrenter
- Hålla sig uppdaterad på sina egna produkter och erbjudanden
- Mötesbokningar
- Offerter och avtalsframtagning
- Noteringar och införande av data i eventuellt CRM (säljstödsystem)
- Resultat mot budget, eventuell provision som är på väg
- Utläggsredovisningar
- Mötesförberedelser (presentation, demo, dokumentation, läs på om kunden etc,)
- Interna möten
- Externa möten
- Reseplanering
- Branschnytt, vad har hänt i branschen som påverkar mig och mina erbjudanden?
- Veckogenomgång enligt GTD modellen.

Detta är en del av mycket mer som en säljare måste hålla koll på. Vad har du för system för att få kontroll på detta? För du har väl ett system?

Glöm inte att dela detta inlägg!

Relaterade inlägg

Sales Enablement

Den kompletta modellen för sälj- och marknadsintegrering

23 jul 2015
Yusuf Hasanogullari Yusuf Hasanogullari
Inbound Marketing Komplex B2B-försäljning

Den kompletta modellen för sälj- och marknadsintegrering (The Unified Business Model - Swedish)

04 feb 2023
Oliver Lopez Oliver Lopez
Hubspot

HubSpot User Group-nätverksträff i Stockholm 2019

29 mar 2019
Emelie Svedberg Emelie Svedberg