Komplex B2B-försäljning

Säljutbildningar

Oliver Lopez
Oliver Lopez 02 nov 2011 0 minuters läsning

Är det verkligen något att ha?

Jag har träffat många säljare och håller själv med dessa om att 95% av alla säljutbildningar ger ett tillfälligt resultat men efter nyhetens behag rinner det ut i sanden och man återgår till gamla hjulspår igen.

Hur ska man då bygga upp en säljutbildning för att den skall "sitta kvar" längre? Jag har några förslag, eller mer nyckelord, som jag anser bidrar till att behållningen av en säljutbildning är tillräcklig för att man ska känna att de investerade pengarna har givit resultat:

- praktik
- operativt
- verklighetsrelaterat
- ute på fältet tillsammans
- dokumentation som kan användas på riktigt, tydlig men enkel
- effektivitet som del av utbildningen

... plus mycket mer. Är ni intresserade av att titta på en utbildning som uppfyller dessa krav så ta en titt på Advoco Consulting AB.

Glöm inte att dela detta inlägg!

Relaterade inlägg

Inbound Marketing Komplex B2B-försäljning

8,5 KPI:er inom sälj och marknad som ger dig förutsägbarhet och tillväxt

04 sep 2015
Oliver Lopez Oliver Lopez
Inbound Marketing Komplex B2B-försäljning

KPI:er inom sälj och marknad som ger dig förutsägbarhet och tillväxt

14 jun 2018
Yusuf Hasanogullari Yusuf Hasanogullari
Komplex B2B-försäljning

Vad är insiktsförsäljning?

07 jun 2018
Oliver Lopez Oliver Lopez