Komplex B2B-försäljning

Titelkriget

Oliver Lopez
Oliver Lopez 15 nov 2011 0 minuters läsning

Titelkriget är mycket viktigare i länder som USA och Latinamerika. Av egen erfarenhet vet jag att mina möten med beslutsfattare i Latinamerika var mycket enklare att boka om jag uppgav titeln VP of Sales eller liknande. Bara säljare på visitkortet förpassade mig till en annan nivå, nämligen den där alla vill träffas och diskutera produkten utan någon som helst beslutanderätt.

I Sverige är vi inte lika anala gällande detta men mitt tips på denna punkten är, varför inte skriva affärsutveckling istället för säljare? Bara den titeländringen har givit mig fler möten än innan.

Vad har ni för titlar och vad har ni för erfarenhet?

Glöm inte att dela detta inlägg!

Relaterade inlägg

Komplex B2B-försäljning

Snälla kund... och snälla säljare

08 jan 2013
Oliver Lopez Oliver Lopez
Komplex B2B-försäljning

Och du kallar dig själv säljare?

19 jan 2017
Oliver Lopez Oliver Lopez
Hubspot Inbound Marketing Komplex B2B-försäljning

Varför ska säljavdelningen bry sig?

25 sep 2017
Oliver Lopez Oliver Lopez