Komplex B2B-försäljning

Word Of Mouth

Oliver Lopez
Oliver Lopez 12 jan 2012 0 minuters läsning

Hur kan man använda WOM för att driva sin försäljning?

Konsultbyrån McKinsy & Co. har beräknat att två tredjedelar av USAs ekonomi drivs av just WOM. Dessutom har även en undersökning också vetenskapligt bevisat att företag med hög nivå av positivt WOM växer snabbare medan andra företag stagnerar (Marsden & Kirby, 2006, s. 16).

Det finns idag även organisationer som WOMMA (Word Of Mouth Marketing Association). Genom att t.ex. twittra om dina intressen och verkligen vara lojal mot t.ex. ett varumärke kan det sluta som för den här tjejen.

Hur jobbar ditt företag med WOM?

 

Glöm inte att dela detta inlägg!

Relaterade inlägg

Inbound Marketing Komplex B2B-försäljning

Inbound Marketing och Komplex Försäljning

08 nov 2013
Oliver Lopez Oliver Lopez
Please upload the image
Komplex B2B-försäljning

Hur du når din budget 2015

16 aug 2015
Oliver Lopez Oliver Lopez
Komplex B2B-försäljning

Sociala medier för en nybörjare

23 sep 2011
Oliver Lopez Oliver Lopez