Komplex B2B-försäljning

Kundservice

Oliver Lopez
Oliver Lopez 02 apr 2012 1 minuters läsning

 

 

 

 

 

 

Hur ser det ut med kundservicen på ditt företag, eller i din butik? Idag skulle jag köpa en blomma och ville till skillnad från tidigare gånger, välja någonting annat än en ros som jag brukar köpa.

Jag frågade då vad jag skulle kunna välja istället? I korthet vad skulle funka i övrigt som en liten trevlig gest till sin sambo?

Svaret jag fick var då att: Ja, du har ju hela glasskåpet fullt med blommor.

- Jo, det förstår jag men vad tycker du att jag ska välja?

- Som jag sa så har du hela skåpet fullt, jag vet inte vilken blomma du vill ha!

Till slut så kom hon fram från disken och hjälpte mig att välja några blommor, men detta efter många om och men. Nu gällde det en blomma men det handlar fortfarande om service och hur skulle det funka om denna person hade jobbat med någon typ av kundrelationer?

 

Glöm inte att dela detta inlägg!