Komplex B2B-försäljning

Fem vanliga misstag under kundbesöket

Oliver Lopez
Oliver Lopez 20 aug 2012 0 minuters läsning

Efter många år inom försäljning har jag dels via egen erfarenhet men även via andra samlat ihop de fem vanligaste misstagen som sker under kundbesök. Här följer dessa:

1. Att inte boka ett uppföljningsmöte

2. Att prata för mycket

3. Att inte styra mötet och ha ett tydligt slutmål med detsamma

4. Dåligt påläst och insatt i kundens verksamhet och bransch

5. Otillräckligt förberedd

Nummer 1 är det absolut vanligaste misstaget som sker under alldeles för många möten och även det som leder till längre säljcyklar och dyrare affärer i längden.

Glöm inte att dela detta inlägg!

Relaterade inlägg

Please upload the image
Komplex B2B-försäljning

Att jobba aktivt med Pipeline Management

24 nov 2015
Oliver Lopez Oliver Lopez
Inbound Marketing

Sluta att köpa leads!

16 feb 2016
Oliver Lopez Oliver Lopez
Please upload the image
Komplex B2B-försäljning

Varför affären alltid bör vara i fokus!

31 jan 2016
Oliver Lopez Oliver Lopez