INTÄKTSGENERATORN
struct search
Close Icon (1)

Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Öppna portarna till ditt content - sluta hindra dina kunder att köpa

B2B-köpare liknar mer och mer B2C - de vill köpa "här och nu" Under ett flertal år nu har vi sett hur köpprocessen inom B2C (Business to Consumer) börjat närma sig B2B (Business to Business) och det sker i en rasande fart. De...

Oliver Lopez

  • 10 sep 2019
  • 4 min läsning

Hur förbereder du dig inför ditt kundmöte?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

kundmöte

Då var det dags. Mötet är bokat och efter en tids prospektering är du redo att träffa kunden för första gången.

Men... Hur förberedd är du egentligen?

Det vanligaste som händer under första mötet när vi misslyckas med en ny kund är inte att vi gör bort oss eller på något sätt får feedback från kunden på att detta inte är intressant. Det vanligaste misstaget som sker är att vi tar oss igenom mötet och sedan åker tillbaka till kontoret. Vi checkar av mötet i vårt CRM och registrerar det som ytterligare en aktivitet under veckan. Men vad har mötet givit oss egentligen?

Det är när vi börjar analysera mötet vi oftast kommer fram till följande obekväma sanningar (de flesta av oss analyserar inte alls):

  • Vi pratade 80% av tiden och större delen av dessa 80% var fokuserade på vårt företag och våra erbjudanden
  • Efter mötet har vi fortfarande massor av frågetecken, eller ännu värre - vi antar saker därför frågar vi inte
  • Detta mötet såg ut som 9 av 10 av våra andra möten, alltså inte anpassat till kund

Anledningen till varför det alldeles för ofta slutar så här heter bristande förberedelse.

På följande länk kan du hämta ner vårt Whitepaper kring hur du kommer förberedd till dina kundmöten:

Oliver Lopez

Mest läst