Komplex B2B-försäljning

3 tecken på att du är en modern säljare

Oliver Lopez
Oliver Lopez 02 apr 2016 1 minuters läsning
3-tecken-på-att-du-är-en-modern-säljare-puff

1. De kombinerar det nya och det traditionella

Det senaste som gäller inom försäljning är Social Selling. Frågan är om någon överhuvudtaget vet vad det betyder? Men om vi utgår ifrån att det har att göra med LinkedIn och att använda de digitala kanalerna för att öka vår närvaro och därmed kunna sälja mer. De säljare som lyckas är det som inser att telefonen fortfarande är det bästa verktyget för att kunna nå våra kunder, speciellt om vi vill påverka och bryta ny mark och hitta nya affärsmöjligheter. De som tar vara på Inbound och Content Marketing för att kunna vara mer proaktiv, är den som lyckas.

 

2. De inser att de är värdet, inte att de säljer värdet

Vi har gått från produktförsäljning, till lösningsförsäljning, till konsultativ och värdebaserad försäljning. Att sälja värde är viktigt och framgångsrikt. De som gör det mest framgångsrikt är de som inser att de själva är värdet. Tänk på det, för att förbli relevant måste du vara värdet. Genom att sammanfoga alla möjligheter, metoder, strategier etc. kan vi hjälpa våra kunder att förstå sådant de aldrig hade sett utan vår hjälp.

 

3. De är hybrider i sina säljroller

Den moderna säljaren är en blandning av marknadsförare, copywrighter, konsult och har digital kännedom. För att kunna nå nya kunder samt underhålla de befintliga måste en modern säljare kunna kommunicera i tal och skrift på ett intresseväckande och värdeskapande sätt. Dessutom måste säljaren kunna använda de sociala kanaler som LinkedIn etc för att sprida sin kunskap och nå ut till rätt målgrupp.

 

Kontakta oss

 

Glöm inte att dela detta inlägg!