INTÄKTSGENERATORN
struct search
Close Icon (1)

Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Öppna portarna till ditt content - sluta hindra dina kunder att köpa

B2B-köpare liknar mer och mer B2C - de vill köpa "här och nu" Under ett flertal år nu har vi sett hur köpprocessen inom B2C (Business to Consumer) börjat närma sig B2B (Business to Business) och det sker i en rasande fart. De...

Oliver Lopez

  • 10 sep 2019
  • 4 min läsning

HubSpot User Group-nätverksträff i Stockholm 2019

Använder du HubSpot idag? Vill du diskutera utmaningar och möjligheter med andra HubSpot-användare och samtidigt få inspiration av intressanta talare? Då ska du inte missa åre...

Emelie Svedberg

  • 29 mar 2019
  • 2 min läsning

Vill du få ut mer från HubSpot?

  Använder du HubSpot eller ett liknande Marketing-system idag? Får du ut det värde som du önskar från systemet? Skapar ni affärsmöjligheter? Skulle du vilja lära dig hur du k...

Emelie Svedberg

  • 13 feb 2019
  • 4 min läsning

HubSpot - spännande produktuppdateringar sept-18

HubSpot har sedan starten haft en plattform där du kan skapa content så som exempelvis landningssidor, e-post, bloggar med mera. Du har också kunnat följa upp leads och försäl...

Emelie Svedberg

  • 17 sep 2018
  • 3 min läsning

Inbound 2018 – större fokus på försäljning

Det är häftigt! Att så många aktivt söker inspiration och kunskap om Inbound Marketing och Sales är coolt tycker jag. Det visar på att Inbound som metod är globalt och växer f...

Niloo Lopez

  • 03 sep 2018
  • 4 min läsning

Grow with HubSpot - Förena sälj och marknad!

Ett råd till alla er som befinner er i startgroparna och precis ska sätta igång med processen att välja ett Marketing Automation-system (MA) är att börja i processen och männi...

Oliver Lopez

  • 29 aug 2018
  • 2 min läsning

Vad är HubSpot?

Faktum är att många (inklusive HubSpot själva) anser att Brian Halligan och Dharmesh Shah myntade begreppet Inbound Marketing i samband med att HubSpot grundades. 

Emelie Svedberg

  • 28 jun 2018
  • 6 min läsning

VD frågan: Vad tillför Marknadsavdelningen egentligen?

Du som är marknadschef, vilken av dina uppgifter är egentligen den viktigaste du har? Är det bra kvalitét på dina leads? Kanske att generera leads alls? Kostnaden per genomför...

Oliver Lopez

  • 13 jun 2018
  • 3 min läsning

Varför ska säljavdelningen bry sig?

Sist jag var här så pratade jag om hur organisationer har eller bör ha utvecklats för att kunna möta kraven från kunder och från omvärlden i form av digitalisering. Den här gå...

Oliver Lopez

  • 25 sep 2017
  • 4 min läsning

Tre sätt att integrera sälj och marknad

Ämnet jag kommer att prata om är "Hur marknadsavdelningen kan skapa värde för sälj", ett återkommande ämne som aldrig verkar ta slut. För nästan 10 år sedan hade Harvard Busin...

Oliver Lopez

  • 17 sep 2017
  • 2 min läsning

Är det någon som kan rekommendera ett bra CRM?

I denna rubrik skulle vi kunna byta ut CRM mot Marketing Automation eller andra system. Problemet kvarstår för frågan är felställd. Att be om en rekommendation av ett system u...

Oliver Lopez

  • 04 dec 2016
  • 3 min läsning

Gör en kampanj i HubSpot - Steg för steg

Tips: Börja baklänges Varför? Jo, de olika sidorna är beroende av varandra. Så för att spara tid kan det vara skönt att börja baklänges. Starta med att skapa en kampanj i HubS...

Oliver Lopez

  • 27 apr 2016
  • 7 min läsning

Mest läst