Starta din resa
search-22
Close Icon (1)

Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Structsales och QueensLab startar samarbete med starkt affärsfokus

Tillsammans kommer de båda konsultbolagen att kunna leverera allt från strategisk rådgivning till content och tekniska lösningar. Structsales är sen tidigare en HubSpot Platinum Partner, och kan nu också erbjuda avancerad web...

Erik Sandell

  • 10 feb 2022
  • 3 min läsning

VD frågan: Vad tillför Marknadsavdelningen egentligen?

Du som är marknadschef, vilken av dina uppgifter är egentligen den viktigaste du har? Är det bra kvalitét på dina leads? Kanske att generera leads alls? Kostnaden per genomför...

Oliver Lopez

  • 13 jun 2018
  • 3 min läsning

Varför ska säljavdelningen bry sig?

Sist jag var här så pratade jag om hur organisationer har eller bör ha utvecklats för att kunna möta kraven från kunder och från omvärlden i form av digitalisering. Den här gå...

Oliver Lopez

  • 25 sep 2017
  • 5 min läsning

Tre sätt att integrera sälj och marknad

Ämnet jag kommer att prata om är "Hur marknadsavdelningen kan skapa värde för sälj", ett återkommande ämne som aldrig verkar ta slut. För nästan 10 år sedan hade Harvard Busin...

Oliver Lopez

  • 17 sep 2017
  • 2 min läsning

Är det någon som kan rekommendera ett bra CRM?

I denna rubrik skulle vi kunna byta ut CRM mot Marketing Automation eller andra system. Problemet kvarstår för frågan är felställd. Att be om en rekommendation av ett system u...

Oliver Lopez

  • 04 dec 2016
  • 3 min läsning

Integrera sälj- och marknadsprocesserna och susa förbi konkurrenterna

Föreställ dig att du kommer tillbaka från din årliga utvärdering. Du har precis överstigit dina mål med god marginal och känner dig därför stolt och självsäker. Men din självs...

Yusuf Hasanogullari

  • 23 jul 2015
  • 6 min läsning

Varför Content Marketing inte är tillräckligt

Content är inte tillräckligt. Marketing Automation är inte tillräckligt. Inbound Marketing är inte tillräckligt. Marknadsföring är inte tillräckligt. Hur står det till med säl...

Oliver Lopez

  • 06 mar 2015
  • 5 min läsning

Insiktsförsäljning 2015

"Vad är Insiktsförsäljning?" - så lyder rubriken till ett av de första Whitepaper vi skrev här på Structsales för snart 5 år sedan! Tänk att det har gått så länge och vilken r...

Oliver Lopez

  • 12 jan 2015
  • 5 min läsning

3 saker moderna sälj- och marknadschefer gör framgångsrikt

I dagens digitala miljö är det inte alltid lätt att hänga med i trender och nyheter. Det känns som att varje dag har något nytt att erbjuda inom det område som tidigare var re...

Oliver Lopez

  • 14 okt 2014
  • 5 min läsning

Är Inbound Marketing och Marketing Automation bara trams?

Inbound Marketing skrivs det mycket om nu. Vissa tycker att det är trams och bara en repetition av vad som tidigare har funnits under många år. Det är bara traditionell digita...

Oliver Lopez

  • 04 mar 2014
  • 7 min läsning

Vad är Inbound Marketing?

  Inbound Marketing. 2013 har varit året då detta begrepp vuxit sig starkare än någonsin. Nästa år är året då vi i Sverige på riktigt kommer ta till oss detta. Jag utgår ifrån...

Oliver Lopez

  • 30 dec 2013
  • 5 min läsning

Tre saker som gör dig framgångsrik som marknadschef

Då har det blivit dags att stänga våra böcker för året och ladda inför nästa år. Hur tänker du se till att din existens som marknadschef är lika berättigad nästa år som detta?

Oliver Lopez

  • 12 dec 2013
  • 4 min läsning

Mest läst