Tillsammans kommer de båda konsultbolagen att kunna leverera allt från strategisk rådgivning till content och tekniska lösningar. Structsales är sen tidigare en HubSpot Platinum Partner, och kan nu också erbjuda avancerad web...
Du som är marknadschef, vilken av dina uppgifter är egentligen den viktigaste du har? Är det bra kvalitét på dina leads? Kanske att generera leads alls? Kostnaden per genomför...
Sist jag var här så pratade jag om hur organisationer har eller bör ha utvecklats för att kunna möta kraven från kunder och från omvärlden i form av digitalisering. Den här gå...
Ämnet jag kommer att prata om är "Hur marknadsavdelningen kan skapa värde för sälj", ett återkommande ämne som aldrig verkar ta slut. För nästan 10 år sedan hade Harvard Busin...
I denna rubrik skulle vi kunna byta ut CRM mot Marketing Automation eller andra system. Problemet kvarstår för frågan är felställd. Att be om en rekommendation av ett system u...
Föreställ dig att du kommer tillbaka från din årliga utvärdering. Du har precis överstigit dina mål med god marginal och känner dig därför stolt och självsäker. Men din självs...
Content är inte tillräckligt. Marketing Automation är inte tillräckligt. Inbound Marketing är inte tillräckligt. Marknadsföring är inte tillräckligt. Hur står det till med säl...
"Vad är Insiktsförsäljning?" - så lyder rubriken till ett av de första Whitepaper vi skrev här på Structsales för snart 5 år sedan! Tänk att det har gått så länge och vilken r...
I dagens digitala miljö är det inte alltid lätt att hänga med i trender och nyheter. Det känns som att varje dag har något nytt att erbjuda inom det område som tidigare var re...
Inbound Marketing skrivs det mycket om nu. Vissa tycker att det är trams och bara en repetition av vad som tidigare har funnits under många år. Det är bara traditionell digita...
Inbound Marketing. 2013 har varit året då detta begrepp vuxit sig starkare än någonsin. Nästa år är året då vi i Sverige på riktigt kommer ta till oss detta. Jag utgår ifrån...
Då har det blivit dags att stänga våra böcker för året och ladda inför nästa år. Hur tänker du se till att din existens som marknadschef är lika berättigad nästa år som detta?