Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Intäktsrapportering - En utmaning för växande SaaS bolag

Många SaaS-bolag kämpar med att åstadkomma full spårbarhet och transparens i sina intäktsströmmar. De har svårt att fakturera enligt ingångna avtal och få fram relevanta och korrekta finansiell nyckeltal,” säger Martin Kåver,...

Erik Sandell

  • 24 jan 2024
  • 4 min läsning

Vad är en SDR - Sales Development Representative?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

Vad är en SDR - Sales Development Representative?

Inom försäljning har vi sett en utveckling under den senaste tiden där en ny roll har vuxit fram allt tydligare. På Structsales har vi sedan flera år pratat om denna nya roll ...

Oliver Lopez

  • 18 feb 2018
  • 5 min läsning

Tre anledningar till varför Inbound Marketing inte fungerar

Som med allt annat nytt så brukar nyhetens behag lägga sig, särskilt när man inte får den utväxling man har förväntat sig ifrån initiativet. Här är Inbound Marketing inget und...

Oliver Lopez

  • 06 feb 2018
  • 7 min läsning

Inbound Marketingbyrån är död!

Så var det dags för nästa trend att ebba ut. 2005 grundades ett företag i Boston som skulle komma att förändra hur vi ser på digital marknadsföring och hur vi tänker kring kon...

Oliver Lopez

  • 30 nov 2017
  • 4 min läsning

Att förlora affärer till ett icke-beslut

Även om det finns sanning i detta så är det inte hela sanningen. Som en följd av den stora mängd data som finns tillgänglig idag upplever många kunder att det är svårare än ti...

Oliver Lopez

  • 24 nov 2017
  • 2 min läsning

Marknadschefens checklista för sälj och marknad

1. Kom överens om ett SLA mellan marknad och försäljning Definiera tydliga sätta att kvalificera leads på. Genom att ni har samma synsätt på detta kommer de leads ni genererar...

Oliver Lopez

  • 02 nov 2017
  • 2 min läsning

Varför ska säljavdelningen bry sig?

Sist jag var här så pratade jag om hur organisationer har eller bör ha utvecklats för att kunna möta kraven från kunder och från omvärlden i form av digitalisering. Den här gå...

Oliver Lopez

  • 25 sep 2017
  • 5 min läsning

Tre sätt att integrera sälj och marknad

Ämnet jag kommer att prata om är "Hur marknadsavdelningen kan skapa värde för sälj", ett återkommande ämne som aldrig verkar ta slut. För nästan 10 år sedan hade Harvard Busin...

Oliver Lopez

  • 17 sep 2017
  • 2 min läsning

Hur får vi ihop sälj och marknad till ETT lag?

Svaret är enkelt – det är för mig ett klockrent exempel på hur laget bör vara större än jaget för att åstadkomma hållbara och långsiktiga resultat.

Oliver Lopez

  • 02 jun 2017
  • 4 min läsning

Är du en expert eller en specialist? (ett inlägg om rockstars och superstars)

Det ligger i betraktarens ögon Som jag så många gånger tidigare har sagt så har vi idag inom försäljning ett problem. Problemet är att vi utgår ifrån oss själva och sätter vår...

Oliver Lopez

  • 09 mar 2017
  • 3 min läsning

Content Marketing är dött - leve Content Marketing!

Content Marketing isolerar våra köpare från varandra och tvingar fram ett icke-beslut. Vi har lärt oss att vi ska rikta vår kommunikation mot våra målgrupper, eller som det he...

Oliver Lopez

  • 23 jan 2017
  • 4 min läsning

Så spelar öppen data en viktig roll för modern försäljning och marknadsföring

Dagens blogginlägg är ett gästinlägg från våra vänner på Vainu.

Oliver Lopez

  • 28 okt 2016
  • 4 min läsning

Mest läst