- Använder du HubSpot eller ett liknande Marketing-system idag?
- Får du ut det värde som du önskar från systemet? Skapar ni affärsmöjligheter?
- Skulle du vilja lära dig hur du kan öka och optimera användningen av systemet, så att du får ut maximalt affärsvärde från investeringen?
Svarar du ja på åtminstone den sista frågan så är detta inlägg helt klart värd din tid – läs vidare…
Jag älskar HubSpot – det är verkligen ett system som hjälper oss och våra kunder att växa vår affär och attrahera nya besökare till sidan – såväl potentiella kunder som medarbetare. Det är ett kraftfullt system som kan automatisera det som bör automatiseras, så att vi människor kan skapa värde i de steg vi gör bäst nytta. Att skicka uppföljnings-mail eller notiser exempelvis är rutinuppgifter som ditt system kan och bör hjälpa dig med. ”Time is money” som sagt, så se till att lägga din mest värdefulla tillgång – din tid – på det som gör skillnad för dina kunder, det som skapar värde på riktigt.
Mätbarheten och kopplingen till sälj är oslagbar med Inbound
Låt systemet få hjälpa dig att hjälpa fler kunder i sin resa mot ett beslut – utan att ni behöver vara fler anställda. Låt systemet få effektivisera och optimera din tid. Låt systemet få hjälpa dig att mäta effekterna av dina insatser. Vore det intressant att veta vad det där blogginlägget gav, eller den där kampanjen eller guiden? Vilka resultat skapade dessa i form av möjligheter på säljtavlan. Vill du veta vilka sociala kanaler som skapar flest affärsmöjligheter för er och vilka kanaler ni helt enkelt ska våga göra slut med? Visst är data fantastiskt - rätt använt. Mätbarheten och kopplingen till sälj är oslagbar när vi jobbar med digital marknadsföring och Inbound Marketing – men det gäller att jobba smart och att nyttja verktygen på rätt sätt och fullt ut. Det gäller att veta vad du vill göra, varför och hur. Du måste ha ha koll på slutmålet för att kunna mäta rätt saker.
Lägg tid på att spika din marknadsstrategi
Inget system, hur bra det än är, kan göra jobbet åt dig. Tyvärr. Du måste ha en tydlig plan och ett mål med att använda exempelvis HubSpot. Vad är syftet, vad vill ni uppnå för affärsvärde och hur ska ni ta er dit. Slarva inte med strategin och förarbetet – det blir dyrt i slutändan. Nästa steg är att ta hjälp av experter som jobbat med exempelvis HubSpot länge och kan dela med sig av hacks och tips som gör din vardag lite lättare och som dessutom gör att du lätt kan räkna hem investeringen i slutändan. För bra verktyg kostar ofta en del pengar och det är onödig sponsring av andra bolag om du köper in ett system som du sedan inte nyttjar fullt ut. Lite som alla nyblivna träningsfantaster i början på året och direkt efter sommaren. De köper ett all inclusive-medlemskap på gymmet, men nyttjar löpbandet…på sin höjd. Det är så onödigt och så dumt. Lägg lite energi på att lära dig alla funktioner så att du kan dra nytta av ett verktyg som HubSpot fullt ut. Inget verktyg är perfekt, men ju mer du får upp användningen, desto bättre blir investeringen. Den bästa träningen är den som blir av sägs det och samma med verktyg och system – de bästa systemen är de som används och som skapar värde för din organisation. Håller du med? Våga ta hjälp då - oavsett om det är via externa experter eller nätets oändliga kunskapsbank.
Vi vill hjälpa fler HubSpot-användare att skapa mer värde
Så för att få upp användningen och hjälpa fler användare att skapa mer affärsvärde genom HubSpot kommer vi på Structsales att vara värdar för HUG – HubSpot User Group i Stockholm i år. Det är en användarförening för befintliga HubSpot-kunder där ni kan få inspiration, nya idéer och se hur andra gör. Det är till för er användare med ETT syfte – att hjälpa er att få ut maximalt värde från er investering i HubSpot. Mer info om HUG i Stockholm kommer inom kort...
Boka en HubSpot Portal Review och få best practice
Vill du få en analys av din HubSpot-portal och rekommendationer på hur du kan nyttja systemet ännu bättre? Boka en HubSpot portal review här nedan så kontaktar vi dig för en kostnadsfri analys och rekommendationer på nästa steg - baserat på våra erfarenheter och best practice. Vi erbjuder denna analys helt kostnadsfritt till de 10 första som kontaktar oss – så boka din analys redan idag!