HubSpot - spännande produktuppdateringar sept-18
HubSpot har sedan starten haft en plattform där du kan skapa content så som exempelvis landningssidor, e-post, bloggar med mera. Du har också kunnat följa upp leads och försäljningen och se vad som leder fram till riktiga affärer i CRM:et. Numera kan du även fokusera på att skapa en bra kundupplevelse och därmed skapa nöjda kunder med hjälp av HubSpots relativt nya produkt: Service Hub. I och med denna lansering har de en komplett plattform som täcker sälj, marknad och kundservice, även kallad "HubSpot Growth Suite".
Några av av de produktuppdateringar som jag tycker är värda att nämna är:
- Nya Sales Hub (Enterprise) - inkluderar nyheter som Sales Playbook, som kommer att hjälpa användare att skapa ett bibliotek med best practice och guider för sälj-teamet. Det kommer även inkludera transkribering av samtal, e-signatur och verktyg för att sätta upp och följa säljbudget.
- På Enterprise-licensen kommer du att få adderad funktionalitet så som mer avancerad hantering av teams (ex. om du har flera sälj-och marknadsteam på olika marknader), en sömlös Slack integration, machine learning för predictive lead scoring och HubSpots nyligen lanserade Conversations tools där all dialog med kunden samlas (e-post, chatbot-konversation och livechat) - i en inkorg.
- Förbättrad Analytics-del för Enterprise-licenser
- Utvecklade möjligheter att anpassa din chatbot
Video-funktionalitet i HubSpot
Video växer snabbt och nu har HubSpot med hjälp av deras partner Vidyard integrerat deras videotjänst direkt i HubSpots verktyg (gäller för Professional och Enterprise-licenser) och du kommer att kunna göra följande:
- Hosta och redigera videos direkt i HubSpot.
- Säljare kommer kunna skapa personaliserade videos direkt från HubSpots CRM till prospekts och kunder.
- Kundservice-team kommer att kunna skapa instruktions-video och dela direkt via Service Hub.
HubSpot Service Hub
HubSpots lanserade ganska nyligen sin Service Hub och nu introducerar de även en ny start-version av produkten. Denna är billigare än Service Hub för större kundservice-team, som inkluderar support-ärenden (ticket hantering), möjlighet att skapa en helpdesk och andra användbara verktyg för att skapa kontakt med kunder och hjälpa dem att lyckas. Den enklare versionen av Service Hub började säljas den 5:e september och du kommer att kunna göra följande i denna start-version:
- Skapa en help desk i HubSpot: Konvertera chat, email och ifyllande av formulär till support-ärenden som kan hanteras och följas upp på.
- Svara kunder snabbare: Skapa ett bibliotek med e-postmallar för vanliga frågor och svar som återkommer och dokument för FAQ och kunskapsbank.
- Skapa kontakt med kunder i realtid: Live-chat och möjlighet att boka möte (koppling till e-post) direkt i chatten, med delade kalenderlänkar. Du kommer också att kunna ringa direkt från HubSpot och de samtalen spelas då in och loggas i kontaktkortet.
HubSpot CMS - din hemsida är ditt skyltfönster
HubSpot har ett eget CMS som är integrerat med deras Marketing Hub och Sales Hub. Följande produktförbättringar i CMS:et har lanserats:
- Drag-and drop för att enkelt ändra innehåll, design och ändra sidlayout.
- Möjlighet att skapa en personaliserad sajt/innehåll för varje unik besökare genom att använda smart content tools och information från HubSpots CRM på kontaktnivå.
Massor med nya features att testa alltså! Använder du inte HubSpot än men är nyfiken på plattformen? Signa upp på en HubSpot-demo och låt oss via hur enkelt du kan växa din affär på ett bättre sätt!