Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Intäktsrapportering - En utmaning för växande SaaS bolag

Många SaaS-bolag kämpar med att åstadkomma full spårbarhet och transparens i sina intäktsströmmar. De har svårt att fakturera enligt ingångna avtal och få fram relevanta och korrekta finansiell nyckeltal,” säger Martin Kåver,...

Erik Sandell

  • 24 jan 2024
  • 4 min läsning

Hur du kommer igång med Leadsprocessen inom B2B

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

Hur du kommer igång med Leadsprocessen inom B2B

Att skapa leads är inte hela svaret Som jag tidigare har skrivit så räcker det inte bara med att skapa leads, det är så mycket mer som hänger ihop med leadsgenerering. Risken ...

Oliver Lopez

  • 26 sep 2016
  • 5 min läsning

VM i floskler - topp 4

Ni som följer bloggen vet att jag har ganska tydliga ståndpunkter kring saker och ting. Jag är t.ex. helt övertygad om att det nya inte på något sätt ersätter det gamla. Samti...

Oliver Lopez

  • 13 sep 2016
  • 6 min läsning

Använd en Playbook för att implementera dina strategier

En strategi betyder ingenting om den inte exekveras Det finns ett antal utmaningar inom området strategier. En är att de flesta av oss faktiskt inte ens har någon tydlig strat...

Oliver Lopez

  • 27 maj 2016
  • 6 min läsning

Sluta att köpa leads!

Köpa listor eller leads? Även om utvecklingen har gått framåt även inom detta område så skulle jag inte rekommendera att köpa listor, sett till vilka övriga alternativ som fin...

Oliver Lopez

  • 16 feb 2016
  • 6 min läsning

Hur du bör hantera marknadsfärdiga leads

En stor utmaning är också den begreppsförvirring som uppstår när "slussen" skall ta de MQL:S (Marketing Qualified Leads) som skapas via t.ex Inbound Marketing och omsätta dess...

Oliver Lopez

  • 12 feb 2016
  • 3 min läsning

Är det dags att sluta med Content Marketing

Nu har det gått ett tag då många av oss har pratat om Content Marketing. Inte alla, men de flesta företag jag har träffat under 2015 har antingen börjat att jobba med Content ...

Oliver Lopez

  • 08 jan 2016
  • 4 min läsning

Vad är ett säljfärdigt lead?

Jag förstår varför, det ligger en stor utmaning i att försöka hänga med i svängarna och göra det som alla andra redan gör. Det är bara det att vi stressar varandra till att sk...

Oliver Lopez

  • 19 nov 2015
  • 5 min läsning

Funkar bloggande fortfarande för att driva trafik?

JA! Att blogga (på ett målinriktat sätt) funkar precis lika bra idag som det gjorde för 5 år sedan. NEJ! Bloggande har aldrig fungerat för att öka din försäljning, så som de f...

Yusuf Hasanogullari

  • 30 okt 2015
  • 5 min läsning

Vilket syfte fyller vår hemsida?

Är det viktigare att bygga en snygg hemsida eller en funktionell hemsida? Svaret kan förvåna.

Yusuf Hasanogullari

  • 27 okt 2015
  • 4 min läsning

Varför du inte ska bry dig om hur dina kunder köper

Vi har gått från säljprocess till kundens köpprocess. Nu är det viktigaste hur våra kunder köper och inte hur vi säljer. Låt mig berätta varför jag inte håller med om detta.

Oliver Lopez

  • 26 okt 2015
  • 3 min läsning

Sluta att prata om leadsgenerering!

Sluta att jaga det ouppnåeliga Ok, så här ligger det till. Jag blir ganska trött av alla som helt plötsligt skall börja jaga leads. Alla som ska generera fler leads till sälj ...

Oliver Lopez

  • 20 okt 2015
  • 6 min läsning

Mest läst