Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Intäktsrapportering - En utmaning för växande SaaS bolag

Många SaaS-bolag kämpar med att åstadkomma full spårbarhet och transparens i sina intäktsströmmar. De har svårt att fakturera enligt ingångna avtal och få fram relevanta och korrekta finansiell nyckeltal,” säger Martin Kåver,...

Erik Sandell

  • 24 jan 2024
  • 4 min läsning

5 saker som optimerar din försäljning

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

5 saker som optimerar din försäljning

Här följer 5 saker du kan göra redan idag för att optimera din försäljning: 1. Innan du lämnar det första kundmötet - boka en uppföljningsaktivitet! Vi gör detta för att vi vi...

Oliver Lopez

  • 01 okt 2018
  • 2 min läsning

Din checklista inför kundmötet

Var påläst Att veta vem vi träffar och vad den personen har för utmaningar i sin roll. Det innebär att om vi t.ex. träffat en försäljningschef, så bör vi veta vilka utmaningar...

Oliver Lopez

  • 20 aug 2018
  • 3 min läsning

KPI:er inom sälj och marknad som ger dig förutsägbarhet och tillväxt

"Varför mäter du ens?" Den frågan från en framgångsrik säljchef ställde mig mot väggen för några år sedan. Baserat på vilka typer av mätetal han använde sig av på den tiden ha...

Yusuf Hasanogullari

  • 14 jun 2018
  • 6 min läsning

VD frågan: Vad tillför Marknadsavdelningen egentligen?

Du som är marknadschef, vilken av dina uppgifter är egentligen den viktigaste du har? Är det bra kvalitét på dina leads? Kanske att generera leads alls? Kostnaden per genomför...

Oliver Lopez

  • 13 jun 2018
  • 3 min läsning

Vad är insiktsförsäljning?

Innan jag registrerade varumärket insiktsförsäljning för ett antal år sedan blev jag lite förvånad över att det faktiskt gick. Jag menar, någon annan måste väl ha tänkt i samm...

Oliver Lopez

  • 07 jun 2018
  • 9 min läsning

Insiktsförsäljning

Jag har under flera år jobbat med det jag kallar för insiktsförsäljning. Detta är ett område som växer mer och mer, framförallt i USA. Den stora skillnaden kan man säga är att...

Oliver Lopez

  • 09 maj 2018
  • 1 min läsning

Social Selling - same same, but different

Att driva försäljningen via alla kanaler Social Selling är ett begrepp som jag gärna sätter tänderna i. Varför? Jo, för att många agerar som om detta vore något gudomligt påhi...

Oliver Lopez

  • 01 mar 2018
  • 5 min läsning

Har LinkedIn spelat ut sin roll?

Jag har varit LinkedIn-medlem sedan 2007. Jag är alltså en av de första anhängarna och gillar verkligen idén om ett affärsnätverk där man kan knyta kontakter och utvecklas i s...

Oliver Lopez

  • 23 feb 2018
  • 8 min läsning

Vad är en SDR - Sales Development Representative?

Inom försäljning har vi sett en utveckling under den senaste tiden där en ny roll har vuxit fram allt tydligare. På Structsales har vi sedan flera år pratat om denna nya roll ...

Oliver Lopez

  • 18 feb 2018
  • 5 min läsning

Fem svar på invändningen "Det är för dyrt"

För om vi har gjort ett bra förarbete så bör vi inte hamna där menar jag. Men ibland händer det trots allt och även den bäste kan hamna i den jobbiga situationen där kunden jä...

Oliver Lopez

  • 11 feb 2018
  • 4 min läsning

Tre anledningar till varför Inbound Marketing inte fungerar

Som med allt annat nytt så brukar nyhetens behag lägga sig, särskilt när man inte får den utväxling man har förväntat sig ifrån initiativet. Här är Inbound Marketing inget und...

Oliver Lopez

  • 06 feb 2018
  • 7 min läsning

Mest läst