Komplex B2B-försäljning

Sociala medier för en nybörjare

Oliver Lopez
Oliver Lopez 23 sep 2011 1 minuters läsning
social-media-för-nybörjare puff

 

Jag tänkte därför ta med er på en liten genomgång om hur jag har satt upp allt med SEO, annonseringar, Facebook, LinkedIn, Google+ och twitter för mitt företag Advoco Consulting. Jag ser fram emot kommentarer på hur man skulle kunna förbättra sig.

Jag inbjuder även till en dialog där jag kan dela med mig av säljkunskap mot erfarenhet från sociala medier. Finns det något proffs på sociala medier därute som sitter och funderar på hur försäljningen i den "fysiska" världen funkar så fråga gärna, vi kanske kan hjälpa varandra?

Facebook använder jag för privat bruk genom mitt eget privata konto. Jag har nyligen lagt upp en företagssida där jag lägger upp blogginlägg och även nyhet om företaget. Här har jag bara ett privatinlogg men jag funderar på att regga ett separat för mitt företag, är det värt det? Var får man extra då? Känns lite som kaka på kaka eller har jag fel här?

LinkedIn används mycket som prospekteringsverktyg, här kan man hitta riktigt bra säljmöjligheter och eftersom jag kombinerar mina utbildningar med att sitta ute som säljare hos kunder, är det ovärderligt som tjänst. Jag har ett businesskonto.

Twitter har jag två kontot: effektivtsalj för bloggen, där jag skriver på svenska och OliverLopez, som har följt med och det innehåller internationella kontakter.

Google+ ser jag mycket som en möjlighet för mig att marknadsföra mitt företag och bloggen, främst p.g.a funktionen kretsar, där jag kan segmentera och kategorisera mina kunder, prospekt, vänner etc... T.ex. så har jag en krets på svenska och en på engelska, och lägger upp inlägg därefter.

Glöm inte att dela detta inlägg!

Relaterade inlägg

Komplex B2B-försäljning

Varför du ska tacka nej till kontaktförfrågningar på LinkedIn

21 mar 2019
Oliver Lopez Oliver Lopez
Komplex B2B-försäljning

5 saker som optimerar din försäljning

01 okt 2018
Oliver Lopez Oliver Lopez
Komplex B2B-försäljning

Komplex B2B försäljning är extremt annorlunda än traditionell

16 nov 2018
Oliver Lopez Oliver Lopez