Jag tänkte därför ta med er på en liten genomgång om hur jag har satt upp allt med SEO, annonseringar, Facebook, LinkedIn, Google+ och twitter för mitt företag Advoco Consulting. Jag ser fram emot kommentarer på hur man skulle kunna förbättra sig.
Jag inbjuder även till en dialog där jag kan dela med mig av säljkunskap mot erfarenhet från sociala medier. Finns det något proffs på sociala medier därute som sitter och funderar på hur försäljningen i den "fysiska" världen funkar så fråga gärna, vi kanske kan hjälpa varandra?
Facebook använder jag för privat bruk genom mitt eget privata konto. Jag har nyligen lagt upp en företagssida där jag lägger upp blogginlägg och även nyhet om företaget. Här har jag bara ett privatinlogg men jag funderar på att regga ett separat för mitt företag, är det värt det? Var får man extra då? Känns lite som kaka på kaka eller har jag fel här?
LinkedIn används mycket som prospekteringsverktyg, här kan man hitta riktigt bra säljmöjligheter och eftersom jag kombinerar mina utbildningar med att sitta ute som säljare hos kunder, är det ovärderligt som tjänst. Jag har ett businesskonto.
På Twitter har jag två kontot: effektivtsalj för bloggen, där jag skriver på svenska och OliverLopez, som har följt med och det innehåller internationella kontakter.
Google+ ser jag mycket som en möjlighet för mig att marknadsföra mitt företag och bloggen, främst p.g.a funktionen kretsar, där jag kan segmentera och kategorisera mina kunder, prospekt, vänner etc... T.ex. så har jag en krets på svenska och en på engelska, och lägger upp inlägg därefter.