INTÄKTSGENERATORN
struct search
Close Icon (1)

Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Öppna portarna till ditt content - sluta hindra dina kunder att köpa

B2B-köpare liknar mer och mer B2C - de vill köpa "här och nu" Under ett flertal år nu har vi sett hur köpprocessen inom B2C (Business to Consumer) börjat närma sig B2B (Business to Business) och det sker i en rasande fart. De...

Oliver Lopez

  • 10 sep 2019
  • 4 min läsning

Det finns inget som heter Inbound Sales!

Begrepp som poppat upp Först kom Inbound Marketing, sedan kom Content och nu har Inbound Sales börjat poppa upp. De som driver begreppet Inbound Sales har inte insett att det ...

Oliver Lopez

  • 19 aug 2019
  • 2 min läsning

Nybliven försäljningschef - här är dina ansvarsområden

  Du känner glädjen spridas i kroppen, med det är inte den enda känslan du känner. Du fylls även av en viss oro inför dina nya uppgifter. Visst, du är en duktigt säljare men k...

Oliver Lopez

  • 05 dec 2018
  • 5 min läsning

Framtidssäkra säljprocessen med en SDR-roll

En helt avgörande roll i den nya digitala säljstrukturen är SDR:en (Sales Development Representative).

Fredrik Söder

  • 24 sep 2018
  • 4 min läsning

Sales Enablement – aktivera sälj och minimera friktion

Som många av er som lyssnat när jag varit ute och talat på olika event, läst mina bloggar eller följer mig på LinkedIn antagligen vet, hävdar jag att Inbound marketing är ett ...

Oliver Lopez

  • 20 sep 2018
  • 2 min läsning

Vad är en SDR - Sales Development Representative?

Inom försäljning har vi sett en utveckling under den senaste tiden där en ny roll har vuxit fram allt tydligare. På Structsales har vi sedan flera år pratat om denna nya roll ...

Oliver Lopez

  • 18 feb 2018
  • 4 min läsning

Tips på hur du utvärderar din säljprocess

I varje skede som säljaren mäts och utvärderas på aktiviteter och utfall, har även du som försäljningschef ett stort ansvar. 

Oliver Lopez

  • 14 okt 2017
  • 2 min läsning

Vad är ett säljfärdigt lead?

Jag förstår varför, det ligger en stor utmaning i att försöka hänga med i svängarna och göra det som alla andra redan gör. Det är bara det att vi stressar varandra till att sk...

Oliver Lopez

  • 19 nov 2015
  • 4 min läsning

Tre sätt att misslyckas med att öka samarbetet mellan sälj och marknad

Trots all information om hur man kan integrera sälj och marknad kommer de flesta organisationer att misslyckas. Vi vet det för vi träffar hela tiden sälj- och marknadsdirektör...

Yusuf Hasanogullari

  • 24 jul 2015
  • 3 min läsning

Den kompletta modellen för sälj- och marknadsintegrering

Det finns många anledningar till varför er marknadsavdelning och säljavdelning bör samarbeta. Men hur fungerar ett sådant samarbete i praktiken? Efter att ha läst den här blog...

Yusuf Hasanogullari

  • 23 jul 2015
  • 11 min läsning

Mest läst