Structsales certifierar sig i Hubspot och erbjuder nu sina kunder ett heltäckande konsult och systemstöd för hela affärsprocessen!
Det är med stor glädje jag idag konstaterar att vi på Structsales har certifierat oss i marknadens ledande system för Inbound Marketing, Hubspot. Genom certifieringen kan vi numera erbjuda våra kunder stöd för både Inbound Marketing, såväl som för hela försäljningsprocessen.
De senaste åren har vi sett en förändring inom marknad och försäljning. Trots att vi länge har pratat om att vi måste försöka få marknadsföringen att bli mer fokuserad på ROI, är det först under de senaste åren detta har börjar att bli verklighet.
Genom att onlinevärlden har vuxit mer och mer, har det blivit tydligt hur viktigt det är att kunna positionera sig här för att kunna fortsätta att jobba strategiskt med sin försäljning. I början var det Facebook och framförallt LinkedIn som var det stora fokuset om du ville positionera dig och dra fördel av nätet i dina affärsrelationer. Idag är dessa medier en del av det stora hela. Detta beskrivs som Inbound Marketing, Content Marketing samt Marketing Automation, för att nämna några av termerna som används.
Stöd för hela affärsprocessen
Genom att kunna erbjuda systemstöd och konsultation i Hubspot har vi nu kommit dit vi strävat ett tag. Sedan tidigare är vi partners till Membrain, ett verktyg som hjälper våra kunder att hantera en komplex försäljningsprocess på ett dynamiskt och intuitivt sätt. Membrain erbjuder sedan ett tag tillbaka en integration till Hubspot, vilket gör att vi på Structsales numera kan hälpa våra kunder genom hela processen, från det att kunden tar sin första kontakt med leverantören, tills försäljningsprocessen är avslutad.
Kommer från försäljning
Idag finns det ett antal certifierade Hubspotpartners i Sverige, dock är Structsales det enda företag vad jag känner till som kommer ifrån försäljning. Övriga partners som jobbar med Hubspot som certifierade, kommer ifrån marknadssidan. Detta gör oss unika, då vi kan hjälpa våra kunder genom hela affärsprocessen, från Inbound till Outbound och till affär.
Inbound och Outbound - en viktigt synergi
Att jobba med Outbound är att ta vid där leadsen är heta och proaktivt fortsätta vår konsultativa försäljning som rådgivare år våra kunder. För är det något vi har märkt kring Inbound Marketing så är det att många ser detta som en lösning till alla utmaningar som finns inom försäljning. Vi tror att genom att implementera Inbound så sköter sig försäljningen lite av sig självt. Vi kunde inte vara längre från sanningen. Inbound Marketing hjälper oss en bra bit på vägen men för att stänga affärer som kräver en längre säljcykel och innebär flertalet möten med olika personer hos kund och leverantör, behöver vi ta vid där Inbound lämnar av och se till att en affärsuppgörelse kommer till stånd.
Är du intressera av att veta mer om hur Structsales kan hjälpa dig och ditt företag att komma förbi utmaningen att få sälj och marknad att jobba ihop? Kontakta oss för ett första möte!
//