Att blogga bara för att Som med så mycket annat är det ju inte bloggandet i sig som är det viktiga, precis lika lite som att ditt system inte är det viktigaste. Både systemet ...
Baserat på vilka typer av mätetal han använde sig av på den tiden hade han helt rätt. För han mätte vad man idag skulle kalla "flärdetal" (mätetal som används endast för flärd...
Som vanligt inom sociala medier (där detta diskuteras mest), är det inte lika många som kan stå upp för det som sägs och bli konkret så att alla förstår vad det handlar om.
Har du frågat säljarna på ditt bolag vad de verkligen tycker om dina leads? I de allra flesta bolag vi träffar är färre än 1 av 10 leads redo att säljas till. Om det är likada...
De flesta marknadsförare vi träffar som jobbar med inbound befinner sig på en av följande nivåer: De vill förbättra sina kunskaper inom inboundmarknadsföring De är redan tillr...
Föreställ dig att du kommer tillbaka från din årliga utvärdering. Du har precis överstigit dina mål med god marginal och känner dig därför stolt och självsäker. Men din självs...
En tätt samarbetande sälj- och marknadsorganisation påminner om hur ett fotbollslag fungerar. Skapar man en tydlig organisation med väl definierade processer (enligt en enkel ...
Företag som lyckas skapa ett tätt samarbete mellan marknad och sälj stänger fler affärer och ökar sin omsättning på tre sätt:
Saker som att det först kommer ut en offertförfrågan som vi sedan svarar på, eller att vi frågar kunden vad han är ute och letar efter, för att kunna anpassa vårt erbj...
Att utmana våra kunder är det senaste. Insiktsförsäljning har jag pratat om sedan Structsales startades för snart fem år sedan. Att utmana kunden är ett av recepten jag föresl...
Detta blogginlägg ger dig lite tips på hur du kan få sälj och marknad att jobba tätare ihop och på så sätt generera mer försäljning utan slitningar. 1. Kom överens o...