3 anledningar till varför din blogg inte driver trafik till sajten

Att blogga bara för att Som med så mycket annat är det ju inte bloggandet i sig som är det viktiga, precis lika lite som att ditt system inte är det viktigaste. Både systemet ...

Oliver Lopez

  • 14 okt 2015
  • 5 min läsning

8,5 KPI:er inom sälj och marknad som ger dig förutsägbarhet och tillväxt

Baserat på vilka typer av mätetal han använde sig av på den tiden hade han helt rätt. För han mätte vad man idag skulle kalla "flärdetal" (mätetal som används endast för flärd...

Oliver Lopez

  • 04 sep 2015
  • 5 min läsning

Hur du tar fram en strategi för Inbound Marketing

Som vanligt inom sociala medier (där detta diskuteras mest), är det inte lika många som kan stå upp för det som sägs och bli konkret så att alla förstår vad det handlar om.

Oliver Lopez

  • 31 aug 2015
  • 4 min läsning

Tre sätt att använda lead nurturing för att konvertera dina leads till köpare

Har du frågat säljarna på ditt bolag vad de verkligen tycker om dina leads? I de allra flesta bolag vi träffar är färre än 1 av 10 leads redo att säljas till. Om det är likada...

Yusuf Hasanogullari

  • 23 jul 2015
  • 6 min läsning

Inboundförsäljning: Hur marknadsförare kan sälja

De flesta marknadsförare vi träffar som jobbar med inbound befinner sig på en av följande nivåer: De vill förbättra sina kunskaper inom inboundmarknadsföring De är redan tillr...

Yusuf Hasanogullari

  • 23 jul 2015
  • 7 min läsning

Integrera sälj- och marknadsprocesserna och susa förbi konkurrenterna

Föreställ dig att du kommer tillbaka från din årliga utvärdering. Du har precis överstigit dina mål med god marginal och känner dig därför stolt och självsäker. Men din självs...

Yusuf Hasanogullari

  • 23 jul 2015
  • 6 min läsning

Hur en tätt samarbetande sälj- och marknadsorganisation ser ut

En tätt samarbetande sälj- och marknadsorganisation påminner om hur ett fotbollslag fungerar. Skapar man en tydlig organisation med väl definierade processer (enligt en enkel ...

Yusuf Hasanogullari

  • 23 jul 2015
  • 5 min läsning

Varför tätare samarbete mellan marknad och sälj ökar er försäljning

Företag som lyckas skapa ett tätt samarbete mellan marknad och sälj stänger fler affärer och ökar sin omsättning på tre sätt:

Yusuf Hasanogullari

  • 23 jul 2015
  • 3 min läsning

Lyft dig över dina konkurrenter

Saker som att det först kommer ut en offertförfrågan som vi sedan svarar på, eller att vi frågar kunden vad han är ute och letar efter, för att kunna anpassa vårt erbj...

Oliver Lopez

  • 03 jun 2015
  • 3 min läsning

Varför du bör utmana dina kunder

Att utmana våra kunder är det senaste. Insiktsförsäljning har jag pratat om sedan Structsales startades för snart fem år sedan. Att utmana kunden är ett av recepten jag föresl...

Oliver Lopez

  • 11 maj 2015
  • 6 min läsning

5 saker som får sälj och marknad att jobba tätare ihop

Detta blogginlägg ger dig lite tips på hur du kan få sälj och marknad att jobba tätare ihop och på så sätt generera mer försäljning utan slitningar. 1. Kom överens o...

Oliver Lopez

  • 17 apr 2015
  • 2 min läsning