Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Intäktsrapportering - En utmaning för växande SaaS bolag

Många SaaS-bolag kämpar med att åstadkomma full spårbarhet och transparens i sina intäktsströmmar. De har svårt att fakturera enligt ingångna avtal och få fram relevanta och korrekta finansiell nyckeltal,” säger Martin Kåver,...

Erik Sandell

  • 24 jan 2024
  • 4 min läsning

Insiktsförsäljning och säljprocessen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

Insiktsförsäljning och säljprocessen

Invändningshantering Låt mig först göra några jämförelser mellan antaganden och hur verkligheten ser ut (jag utgår här ifrån att ni som läser är intresserade av att göra mer ä...

Oliver Lopez

  • 12 dec 2017
  • 8 min läsning

Inbound Marketingbyrån är död!

Så var det dags för nästa trend att ebba ut. 2005 grundades ett företag i Boston som skulle komma att förändra hur vi ser på digital marknadsföring och hur vi tänker kring kon...

Oliver Lopez

  • 30 nov 2017
  • 4 min läsning

Att förlora affärer till ett icke-beslut

Även om det finns sanning i detta så är det inte hela sanningen. Som en följd av den stora mängd data som finns tillgänglig idag upplever många kunder att det är svårare än ti...

Oliver Lopez

  • 24 nov 2017
  • 2 min läsning

Tips på hur du utvärderar din säljprocess

I varje skede som säljaren mäts och utvärderas på aktiviteter och utfall, har även du som försäljningschef ett stort ansvar.

Oliver Lopez

  • 14 okt 2017
  • 3 min läsning

3 saker du måste sluta med på LinkedIn

Tyvärr så är möjligheterna med LinkedIn även det som får säljare att missbruka verktyget. Det är för övrigt som jag tidigare skrivit oftast här det går fel, i valet av system ...

Oliver Lopez

  • 06 okt 2017
  • 5 min läsning

Varför ska säljavdelningen bry sig?

Sist jag var här så pratade jag om hur organisationer har eller bör ha utvecklats för att kunna möta kraven från kunder och från omvärlden i form av digitalisering. Den här gå...

Oliver Lopez

  • 25 sep 2017
  • 5 min läsning

Tre sätt att integrera sälj och marknad

Ämnet jag kommer att prata om är "Hur marknadsavdelningen kan skapa värde för sälj", ett återkommande ämne som aldrig verkar ta slut. För nästan 10 år sedan hade Harvard Busin...

Oliver Lopez

  • 17 sep 2017
  • 2 min läsning

Det perfekta kundmötet

Anders kör in på parkeringen och letar en plats. Han hittar ingen. Efter 10 minuter ställer han bilen där han vet att den inte får stå, på en förhyrd plats. Men det är ju bätt...

Oliver Lopez

  • 09 aug 2017
  • 4 min läsning

Hur får vi ihop sälj och marknad till ETT lag?

Svaret är enkelt – det är för mig ett klockrent exempel på hur laget bör vara större än jaget för att åstadkomma hållbara och långsiktiga resultat.

Oliver Lopez

  • 02 jun 2017
  • 4 min läsning

Varför anlitar man en konsult?

Jag satt igår med en kollega och diskuterade förhållandet mellan konsulten och uppdragsgivaren och det ledde till intressanta insikter. I detta blogginlägg tänkte jag ge min s...

Oliver Lopez

  • 24 maj 2017
  • 5 min läsning

Hur du säljer mer genom att sälja mindre

Genom att inse att kunden inte är där ännu kan vi stötta och faktiskt säga nej initialt för att sedan få till en affär med kunden flera månader senare när hon är mer mogen. Ja...

Oliver Lopez

  • 22 mar 2017
  • 4 min läsning

Mest läst