Varför vi på Structsales växlat upp vårt HubSpot-fokus!
Varför HubSpot?
Anledningen är egentligen enkel. Du har allt på ett ställe.
Du kan koppla ihop sälj- och marknadsprocessen, få sälj att förstå er på marknad och vice versa. Ett system för både marknadsteamet och säljteamet helt enkelt!
Hur många gånger har vi inte hört hur säljarna klagar på dåliga leads och att marknad kostar pengar? Eller att marknad tycker att säljarna inte tar tillvara på de leads de får och att de inte gör sitt jobb?
HubSpot är inget magiskt system som kommer att göra era säljares jobb, men det kommer säkerligen göra så att era säljare faktiskt vill göra sitt jobb.
Vad är framgången med HubSpot?
HubSpot är skapat för att generera leads och leda besökaren genom en digital köpresa och bygga långsiktiga relationer. Detta är viktigt för de flesta organisationer i dagens mediebrus.
De allra flesta marknadsförare inom B2B (Business to Business) menar att deras största utmaning är att generera fler kvalitativa leads och det är här HubSpot och Marketing automation är oslagbart. Det finns många verktyg för Marketing Automation och alla har sina för- och nackdelar givetvis. Men efter att ha testat olika system så förstår jag varför flest ändå väljer HubSpot som verktyg. Det är genomtänkt, användarvänligt och extremt smidigt om du ska köra Inbound Marketing fullt ut i din organisation.
Mätbarheten och kopplingen till sälj är oslagbar med Inbound
Låt systemet få hjälpa dig att hjälpa fler kunder i sin resa mot ett beslut – utan att ni behöver vara fler anställda. Låt systemet få effektivisera och optimera din tid. Låt systemet få hjälpa dig att mäta effekterna av dina insatser.
Vore det intressant att veta vad det där blogginlägget gav, eller den där kampanjen eller guiden? Vilka resultat skapade dessa i form av möjligheter på säljtavlan.
Vill du veta vilka sociala kanaler som skapar flest affärsmöjligheter för er och vilka kanaler ni helt enkelt ska våga göra slut med? Visst är data fantastiskt - rätt använt. Mätbarheten och kopplingen till sälj är oslagbar när vi jobbar med digital marknadsföring och Inbound Marketing – men det gäller att jobba smart och att nyttja verktygen på rätt sätt och fullt ut. Det gäller att veta vad du vill göra, varför och hur. Du måste ha ha koll på slutmålet för att kunna mäta rätt saker.
HubSpot är ett verktyg för nästan allt
När du jämför system ska du ha följande frågor med dig:
- Är det riktig Inbound Marketingsom driver din försäljning?
- Har systemleverantören en position som ledande inom sin nisch?
- Finns det kopplingar till sociala mediekonton som kan mätas och följas upp på kampanjnivå?
- Har systemet både en marknadsdel och en CRM-del?
- Vill vi automatisera säljprocessen?
- Är det roligt och enkelt att jobba i verktyget för alla (marknadsförare, säljare, utvecklare, rekryterare)?
Nyfiken på att testa HubSpot? Låt oss visa dig HubSpots fantastiska värld.