INTÄKTSGENERATORN
struct search
Close Icon (1)

Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Öppna portarna till ditt content - sluta hindra dina kunder att köpa

B2B-köpare liknar mer och mer B2C - de vill köpa "här och nu" Under ett flertal år nu har vi sett hur köpprocessen inom B2C (Business to Consumer) börjat närma sig B2B (Business to Business) och det sker i en rasande fart. De...

Oliver Lopez

  • 10 sep 2019
  • 4 min läsning

"It's a numbers game"

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

 

Det har sagts genom åren att talen är de som räknas, dvs. ju fler samtal du ringer, desto fler möten får du och i slutändan leder detta till fler affärer.

Detta stämmer fortfarande men jag vill ändå höja ett varningens finger för de organisationer som enbart drivs av dessa nyckeltal.

Även om det säger sig självt så är inte 10 dåliga möten bättre än 3 riktigt bra. Däremot är självklart 10 bra möten bättre än 3 möten av samma kvalitét.

Med detta i åtanken så bör målet alltid vara att boka kvalitativa möten, annars bör man avstå. Det är lockande att ta det där mötet som man trycker in, för att det blir "en poäng" i statistiken. Glöm dock aldrig att överväga den tid du investerar på både bra och dåliga möten, utvärdera alltid!

Utmaningen ligger såklart idag (framförallt i större organisationer) på att man ska rapportera många möten "uppåt" för att visa aktivitet. Dessa möten förmedlas sedan vidare ännu högre upp och allt ser bra ut... Allt ser bra ut tills bubblan spricker.

Oliver Lopez

Mest läst