INTÄKTSGENERATORN
struct search
Close Icon (1)

Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Öppna portarna till ditt content - sluta hindra dina kunder att köpa

B2B-köpare liknar mer och mer B2C - de vill köpa "här och nu" Under ett flertal år nu har vi sett hur köpprocessen inom B2C (Business to Consumer) börjat närma sig B2B (Business to Business) och det sker i en rasande fart. De...

Oliver Lopez

  • 10 sep 2019
  • 4 min läsning

Fem vanliga misstag under kundbesöket

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Phasellus eu orci in est laoreet pharetra. Vestibulum vel nisl lorem. Donec pharetra, dui non iaculis rhoncus, lacus mauris condimentum velit, ignissim.

Oliver Lopez

Efter många år inom försäljning har jag dels via egen erfarenhet men även via andra samlat ihop de fem vanligaste misstagen som sker under kundbesök. Här följer dessa:

1. Att inte boka ett uppföljningsmöte

2. Att prata för mycket

3. Att inte styra mötet och ha ett tydligt slutmål med detsamma

4. Dåligt påläst och insatt i kundens verksamhet och bransch

5. Otillräckligt förberedd

Nummer 1 är det absolut vanligaste misstaget som sker under alldeles för många möten och även det som leder till längre säljcyklar och dyrare affärer i längden.

Oliver Lopez

Mest läst