INTÄKTSGENERATORN
struct search
Close Icon (1)

Blogg.

Visa mig:ALLT Arrow (1)

Öppna portarna till ditt content - sluta hindra dina kunder att köpa

B2B-köpare liknar mer och mer B2C - de vill köpa "här och nu" Under ett flertal år nu har vi sett hur köpprocessen inom B2C (Business to Consumer) börjat närma sig B2B (Business to Business) och det sker i en rasande fart. De...

Oliver Lopez

  • 10 sep 2019
  • 4 min läsning

9 saker som Donald Trump kan lära dig om annonsering på Facebook

Från den svenska åhörarbänken framstår Donald Trump bara som en vapengalen uppviglare med alldeles för dyrt hårimplantat. Långt ifrån den svenska kontexten lagom. 

Fredrik Söder

  • 11 maj 2018
  • 8 min läsning

Social Selling - same same, but different

Att driva försäljningen via alla kanaler Social Selling är ett begrepp som jag gärna sätter tänderna i. Varför? Jo, för att många agerar som om detta vore något gudomligt påhi...

Oliver Lopez

  • 01 mar 2018
  • 4 min läsning

Har LinkedIn spelat ut sin roll?

Jag har varit LinkedIn-medlem sedan 2007. Jag är alltså en av de första anhängarna och gillar verkligen idén om ett affärsnätverk där man kan knyta kontakter och utvecklas i s...

Oliver Lopez

  • 23 feb 2018
  • 8 min läsning

Vad är en SDR - Sales Development Representative?

Inom försäljning har vi sett en utveckling under den senaste tiden där en ny roll har vuxit fram allt tydligare. På Structsales har vi sedan flera år pratat om denna nya roll ...

Oliver Lopez

  • 18 feb 2018
  • 4 min läsning

Tre anledningar till varför Inbound Marketing inte fungerar

Som med allt annat nytt så brukar nyhetens behag lägga sig, särskilt när man inte får den utväxling man har förväntat sig ifrån initiativet. Här är Inbound Marketing inget und...

Oliver Lopez

  • 06 feb 2018
  • 7 min läsning

Inbound Marketingbyrån är död!

Så var det dags för nästa trend att ebba ut. 2005 grundades ett företag i Boston som skulle komma att förändra hur vi ser på digital marknadsföring och hur vi tänker kring kon...

Oliver Lopez

  • 30 nov 2017
  • 3 min läsning

Att förlora affärer till ett icke-beslut

Även om det finns sanning i detta så är det inte hela sanningen. Som en följd av den stora mängd data som finns tillgänglig idag upplever många kunder att det är svårare än ti...

Oliver Lopez

  • 24 nov 2017
  • 1 min läsning

Marknadschefens checklista för sälj och marknad

1. Kom överens om ett SLA mellan marknad och försäljning  Definiera tydliga sätta att kvalificera leads på. Genom att ni har samma synsätt på detta kommer de leads ni generera...

Oliver Lopez

  • 02 nov 2017
  • 1 min läsning

Varför ska säljavdelningen bry sig?

Sist jag var här så pratade jag om hur organisationer har eller bör ha utvecklats för att kunna möta kraven från kunder och från omvärlden i form av digitalisering. Den här gå...

Oliver Lopez

  • 25 sep 2017
  • 4 min läsning

Tre sätt att integrera sälj och marknad

Ämnet jag kommer att prata om är "Hur marknadsavdelningen kan skapa värde för sälj", ett återkommande ämne som aldrig verkar ta slut. För nästan 10 år sedan hade Harvard Busin...

Oliver Lopez

  • 17 sep 2017
  • 2 min läsning

Hur får vi ihop sälj och marknad till ETT lag?

Svaret är enkelt – det är för mig ett klockrent exempel på hur laget bör vara större än jaget för att åstadkomma hållbara och långsiktiga resultat.

Oliver Lopez

  • 02 jun 2017
  • 3 min läsning

Mest läst